Digital tachometer / Digital Omdrejningstæller

Reference: BJ-2234C+

Digital tachometer / Digital Omdrejningstæller

Foto (laser) omdrejningstæller der måler omdrejninger berøringsfrit vha. lys og reflextape.

195,00 Kr.

Yderligere information

Funktioner:

Stort LCD display

Bredt måleområde og høj opløsning.

Digitalt display giver præcis RPM  så du ikke behøver at gætte 

Kan benyttes  til både træ og metal og kan benyttes til at måle hastigheden af en drejebænk, motorer eller maskindele.

Ligger godt i hænderne 

Den sidste værdi vil automatisk blive gemt i hukommelsen og kan genvises ved start.

Bredt måleområde, høj opløsning

Let og hård skal ABS plast, pæn form, let at bruge.

Benytter 1 stk 9V batteri (IKKE inkluderet)

Leveres inklusiv:

3 stk 75 mm reflekterende bånd

Omdrejningstæller Fejlfinding

Moderne bil interiør har en slående lighed med flycockpitter, overvejer forskellige instrumenter og måleinstrumenter anbringes på forsiden instrumentbrættet. En af dem ringer hører til omdrejningstæller. Denne artikel er en enkel guide til omdrejningstæller fejlfinding.
Hvad er en Omdrejningstæller?
Motoren er en bil hjerte og RPM (omdrejninger i minuttet) læsning er ligesom puls optagelsen. Motorens omdrejningstal er indikator for strøm trækkes fra motoren. Et tachometer er en enhed, der bruges til at give leve måling af en motors RPM værdi. Ligesom en høj puls er dårligt for hjertet, en høj RPM sats ikke er godt for bilens motor. Høje RPM værdier kan føre til en overophedning af motoren og i sidste ende fejl.
Om effektivitet af motoren, er det vigtigt, at bilist ændringer gear efter RPM værdier. Det er grunden til, omdrejningstæller er en vigtig bil del, der skal være fuldt funktionsdygtig stand. Det hjælper med at overvåge motor arbejdsvilkår og dets overordnede sundhed og til at diagnosticere bilmotor problemer, hvis der er evt. Moderne biler er udstyret med digital takometre, i stedet for de ældre analoge dial omdrejningstællere.
Omdrejningstæller Arbejde
Tachometre måle RPM i en motor ved at måle krumtapakslen rotation sats. Dette er typisk gjort ved knytte en elektrisk generator enhed, genererer elektrisk strøm proportional med rotation hastighed af krumtapakslen. Instrumentet er kalibreret til vise RPM aflæsning i forhold til den genererede nuværende. Det er vigtigt at man har en arbejdsgruppe tachometer på instrumentbrættet som uden den, er der ingen måde du kan holde øje med en bearbejdning af en motor. Lad mig dele nogle takometer fejlfinding retningslinjer i næste afsnit.
Grundlæggende Omdrejningstæller fejlfinding
Der er flere typer af problemer, der kunne opstå med en omdrejningstæller. De kan for det meste spores tilbage til være mekaniske og elektroniske problemer. Af de mange biler problemer, der kan dukke op, er omdrejningstæller problemer nogle af de nemmeste at løse. Her er jeg forklare nogle simple tachometer fejlfindingsteknikker.
Omdrejningstæller Display Manglende; Hvis du opdager, at en omdrejningstæller ikke er viser nogen læser på skærmen, kan årsagen være den manglende LED display. LED-skærme, som har været i brug for længe, ​​kan tomme ud på grund af skader. Kom LED-displayet erstattes vil løse problemet ganske let. Det er den simpleste opgave ved fejlfinding en omdrejningstæller.
Check ledninger; Sommetider tærede ledninger og brud kan være årsagen til den tachometer ikke i orden. Et klassisk symptom på en løs ledning forbindelse uregelmæssig visning af målinger. Kontroller omdrejningstælleren ledninger afsnittet i bilen manual. Hvis du ikke kan finde det der, får de relevante Hayne manual til din bil. With omdrejningstælleren ledningsdiagrammet foran dig, så tjek den underliggende forbindelser. Spore ledning forbindelsen fra krumtappen knyttet generatoren til skærmpanelet på instrumentbrættet. Løs forbindelser eventuelle og erstatte tærede ledninger. Sørg for at du sætter forbindelser tilbage, som de var.
Kalibrering problemer; andet væsentlig kilde til problemerne i et tachometer er kalibrering, der er gået ude af synk. Du kan bemærke, at RPM målinger er virkelig lav, eller usædvanlig højt i forhold til motorens arbejde status. Det er en klar indikator for problemer med kalibrering. Dette problem kan tages hånd om, ved at nulstille den digitale omdrejningstæller. Bare henvise til producentens vejledning for bilreparationer detaljer.
Check med en erstatning Omdrejningstæller, at kontrollere om, det er en ledningsføring problem eller interne problem tachometer, installere en erstatning tachometer til test. Hvis det virker, så problemet ligger med han omdrejningstælleren. Bare få den kontrolleret af en tekniker på en bil reparation center.
Håber disse tachometer fejlfinding tip hjælpe dig ud i fastsættelsen mindre problemer. Hvis du finder det svært at diagnosticere den præcise problem, så er det bedst at lade tachometer reparation fagfolk. I tilfælde af totalt svigt eller svigt, er der intet alternativ til fuldstændig udskiftning.

Tilbehør

Kunder, der købte denne vare, købte også: